Uczniowie klasy 3d i 3e z wychowawczyniami Ewą Łysiak-Tupalską i Iwoną Uliczką realizowali w roku szkolnym program pt. „EkoEksperymentarium” spełniający wymogi programowe z zakresu edukacji środowiskowej. Celem programu było podnoszenie świadomości uczniów w zakresie oszczędzania zasobów Ziemi oraz wpływu człowieka na zmiany klimatu.
W wirtualnym domu uczniowie odwiedzali pokoje składające się z określonej ilości zagadek i łamigłówek o różnej tematyce ekologicznej. Uczniowie wzięli udział w edukacyjnej grze ekologicznej, podczas której udało im się uzyskać tytuł Mistrzów Ekologii. Pięknie ilustrowana gra w prosty sposób uczy i rozwija dobre ekologiczne praktyki u dzieci, podpowiada jak świadomie robić zakupy, sprzątać czy oszczędzać wodę.
Dzięki wizycie w wirtualnym domu i ukrytym w jego pokojach łamigłówkom, można łatwo zrozumieć, jak wielkie znaczenie dla środowiska mają nasze drobne nawyki.
EkoEksperymentarium uczy i rozwija dobre praktyki ekologiczne u dzieci, uświadamia im, że te drobne zmiany w domu zmieniają świat na lepszy.